Chiptuning” – motora kompjūtera esošās vadības programmas modificēšana. Ar „chiptuning” palīdzību var palielināt automašīnas jaudu par 10 - 70%. Cenšoties iegūt lielāku jaudu, katrs auto tuninga entuziasts ir saskāries ar tādu lietu, kuru tautā sauc čiptuningu (chiptuning). Šķietami vienkāršais process atbaida varbūt tikai dēļ salīdzinoši lielajām izmaksām, bet jauda, kuru var iegūt, savukārt vilina. Un nevar nepiebilst, ka ar pareizu auto čipošanu iegūst ne tikai salīdzinoši lielu jaudas pieaugumu (turbo motoriem ap 50zs, atmosfēriskajiem ap 20zs),
bet arī tiek samazināts degvielas patēriņš.
Aizvien striktākie izplūžu gāžu standarti un rūpes par apkārtējo vidi ir padarījuši motorbūvi par sarežģītu pasākumu. Ja agrāk bija iespējams uzbūvēt motoru bez mikro procesoriem, tad šobrīd tas jau vairs nav iespējams. Lai precīzi varētu nodrošināt noteiktās izplūdes gāžu apjomus, ir jākontrolē sadegšanas process iekšdedzes motorā.
Kontrolēt motoru ir pats procesora intensīvākais darbs visā jūsu automobīlī, un motora kontroles bloks (Engine Control Unit) ir visjaudīgākais dators lielākai daļai auto. ECU izmanto slēgta tipa shēmas, lai kontrolētu motora darbību.
Lasot datus no dučiem sensoru, ECU iegūst visu iespējamo informāciju, sākot ar dzesēšanas šķidruma temperatūru un beidzot ar skābekļa daudzumu izplūdē. Ar šo datu palīdzību tas veic miljoniem aprēķinu sekundē, tai skaitā apskata vērtības tabulās, aprēķina rezultātus gariem vienādojumiem, lai noteiktu labāko mirkli dzirkstelei, un nosaka laiku periodu, cik ilgi turēt vaļā inžektorus. Principā ir tā, ka ECU garantē efektīvu motora darbību, kas nav atkarīga no vienreiz noregulētām skrūvēm, bet gan no striktiem un precīziem aprēķiniem.